<POLL> Do you want a Server Wipe? Vote!

• Poll / Thread Rules.

VOTES will be counted manually, votes from accounts that has been created in the date 27th January and above won't be counted to avoid possible multi accounts. People who vote more than 1 time will be disqualified and their vote won't count.

Don't forget about this, If you registered an account after January 27th, your vote won't count. If you already registered before January 27th, your vote will count.

-Beka, DBO G Team

WlNycpi.png

JE8Eyc0.png

Master

11_small.png Beka - 60
    14_small.png Sanek - 60

21_small.png Espeon - 60
    22_small.png Slushy - 52

Discord: Beka#0069

• Would be fun to test it on 1st April lol but either way I don't want game to be shut down until new client comes.

Annocument by Hardlock about the new client:

Code
    1. The first thing you should know is that this first stage will be just a test, where all of you will have access to the development server to test the new client, keep in mind that there are still many bugs to be fixed and missing systems such as the scouter system / pet system and may take time to be completed.
    2. Once the test is done and most of the bugs fixed, we will release the new client in the official way to the normal server (you will no longer be able to use the old client to enter the server). From there we will keep working on the bug fixes and add the ideas that Daneos posted in the following thread. New Client Change Log and Ideas
    3. It may be that some systems will change, such as the upgrade system, the craft system, among others. I'd like to remind you that thanks to the new client, there will be a lot of possibilitys to add new content.
    4. The first test will begin at the end of this month where you will be able to download the new client from our website and have access to the development server. In this test you will have some special commands and infinite cash points so you can test the cash shop / cash items. More information soon.

IGN : Maven, Zuzia

Guild: PowerRangers

• Annocument by Hardlock about the new client:

Code
    1. The first thing you should know is that this first stage will be just a test, where all of you will have access to the development server to test the new client, keep in mind that there are still many bugs to be fixed and missing systems such as the scouter system / pet system and may take time to be completed.
    2. Once the test is done and most of the bugs fixed, we will release the new client in the official way to the normal server (you will no longer be able to use the old client to enter the server). From there we will keep working on the bug fixes and add the ideas that Daneos posted in the following thread. New Client Change Log and Ideas
    3. It may be that some systems will change, such as the upgrade system, the craft system, among others. I'd like to remind you that thanks to the new client, there will be a lot of possibilitys to add new content.
    4. The first test will begin at the end of this month where you will be able to download the new client from our website and have access to the development server. In this test you will have some special commands and infinite cash points so you can test the cash shop / cash items. More information soon.

Ye, ik. about that announcement. But I don't know if they will shut down whole server like first time. After the test client.

• One suggestion to Daneos. It would be fun to add level cap to 100 somewhere in the future and to unlock new Islands that were locked so obviously there is a possibility to add lol 100. Also new world's would be great like king kai planet etc.

• En

You got it completely twisted my brotha, This has nothing to do with "Jealousy", Users that are even +15 agree with the wipe, I'm one of them... The fact remains that there are people in the game that are already equipped with level 70 gear/accessories, meanwhile the level 70 patch still isn't here. A lot of Daneos decisions at the beginning of the server literally BROKE the game, which is why he changed the lvl 70 stones that you would get in the wagu machine to brown boxes to remedy the situation... (Fast forward) Being able to craft lvl70 gear before lvl 70 is even a thing lol. This wipe is very well needed sir.

I did not know there were people who already had accessories lv 70? but in the same way the patch 70 is already coming out, it was necessary to do the wipe.

tumblr_nhksktN0Un1ttzn7oo1_500.gif

User<3<3ZSara<3<3

Dbog<3<3xxSaraxx<3<3

Class<3<3Fighter<3<3

• I dunno why people need to get toxic about this. At least the mods are offering compensation and have been working tirelessly for free on this. Other games reset and give you nothing. A wipe seems necessary to remove the illegitimate elements of the game. I don't see the big deal. I can't wait for the fresh less shadey world TBH and will def be doing a Let's Play after v2.0 drops <3

• No sé por qué la gente necesita volverse tóxica sobre esto. Al menos los mods están proporcionados una compensación y han estado trabajando incansablemente gratis en esto. Otros juegos se reinician y no te dan nada. Una limpieza parece necesaria para eliminar los elementos ilegítimos del juego. No veo el gran problema. No puedo esperar a que llegue el nuevo TBH del mundo menos sombrío y definitivamente haré un Juguemos después de las versiones v2.0<3

MMMM pues yo fui de las que vote que no wipe , en parte por que seria no sabia muchas cosas como por ejemplo que la gente ya usaba set 70 sin haber salidp el parche y etc todos los cashers +15 y demas, ahora mismo no sabria decir se es bueno un wipe o no por que pase lo que pase no es que vaya cambiar mucho el juego , los que mas perderan si el wipe gana son las personas que se esforzaron horas farmeando piedras para sacar su set +15 .

User<3<3ZSara<3<3

Dbog<3<3xxSaraxx<3<3

Class<3<3Fighter<3<3

• En

MMMM pues yo fui de las que vote que no wipe , en parte por que seria no sabia muchas cosas como por ejemplo que la gente ya usaba set 70 sin haber salidp el parche y etc todos los cashers +15 y demas, ahora mismo no sabria decir se es bueno un wipe o no por que pase lo que pase no es que vaya cambiar mucho el juego , los que mas perderan si el wipe gana son las personas que se esforzaron horas farmeando piedras para sacar su set +15 .

eso es totalmente falso, nadie está usando set de nivel 70 en este momento, es imposible, lo que sí tienen son los set lvl 70 ya listos para usar cuando salga esos niveles

• En

eso es totalmente falso, nadie está usando set de nivel 70 en este momento, es imposible, lo que sí tienen son los set lvl 70 ya listos para usar cuando salga esos niveles

ahh Jjaaja ok entonces me equivoque yo , bueno de igual manera supongo que si ya tendran crafteados todo lo lv70 pero da igual si ya viene el parche 70 con o sin wipe :??

User<3<3ZSara<3<3

Dbog<3<3xxSaraxx<3<3

Class<3<3Fighter<3<3

• En

I did not know there were people who already had accessories lv 70? but in the same way the patch 70 is already coming out, it was necessary to do the wipe.

Algunos tienen ropa 70 y no pueden equiparlo hasta el cap 70, si este fuera el problema lo mejor sería eliminar las cosas 70.

fijate que nadie da detalles, solo dicen que hay que resetear o el juego muere, cuando dan algun argumento te dicen que hay cosas 70 y muchas piezas 60+15, lo cual no es motivo de wipe ya que las 70 se pueden eliminar y las 60 no van a ser efectivas.

Otro argumento sería que el juego tenía más gente antes y para confirmarlo te muestran una captura de los servidores llenos, claro que se "olvidan" de mencionar que esa captura es de pre beta, momento en que el juego tenía parches cada 2 semanas y los servidores tenían la mitad de capacidad.

• Pues más que eso yo entiendo que volveríamos a una versión beta, ya que como en todo, tardarán mucho tiempo en corregir errores y el mismo cuento de siempre, (aunque pongan primero el servidor de prueba, nadie puede descartar que en un futuro se les ocurra volver a hacer un reset, ya que en cuanto a las vulnerabilidades nadie puede prometer nada, y lo mismo en cuanto a bugs, hardlock ha dicho en un comentario que ese no era el punto importante de este anuncio, si no que es solo el nuevo contenido) en cambio si votamos para que no haya reset, seguiremos jugando normal, con el lvl 70, y se tomaran un tiempo los administradores para agregar cosas, sin perder nada!.

lo que más se queja la comunidad que vota wipe es por la economía, sobre la cantidad de +15 actuales, y los artículos lvl 70, si te fijas en cada comentario llegan a uno de esos dos puntos, nadie comenta ni discute sobre el posible contenido nuevo que agregaran.

para mi aunque sea algo muy bueno, el reset no va, no debería ser correcto, es una falta de respeto por parte de los administradores no pensar en TODA la comunidad de dragon ball online, y además al menos para mi tiene mas desventajas que ventajas, por eso vote No Wipe.

PD: También he comentado mucho sobre las posibles soluciones a esos problemas, como también he comentado que los administradores han trabajado desde hace 9 meses hasta febrero sin siquiera pensar en un reset, pero esta vez quise responder con algo distinto

• En

ahh Jjaaja ok entonces me equivoque yo, bueno, de igual manera, si usted ya está listo para usarlo todo el lv70 pero da igual si ya viene el parche 70 con o sin limpiar: ??

lol no, me olvide y he escrito en español, y google traductor traduce de una manera que no es buena, yo no tengo articulos de nivel 70, solo soy un nivel normal en armadura lvl 60 +10 / +12, preocupado por mis amigos, y la gente con quien he pasado el tiempo jugando

• Why don't we split the servers into two.

Servers A will have the current data, and will let characters explore/debug the higher level missions.

Servers B is wiped and you start over from square one.

Alternatively, if you don't want to run the new client on the old data, why not separate the old client and the old data to Servers A and only the new client accesses the wiped server B and vice versa.

That would mean that they need to maintain 2 different systems and make new servers. Which will need quite a heavy investment and more work from the staff team.

Keep in mind that adding new lvl cap, activating higher lvl quests and making sure bugs do not happen on 2 different systems just is to much to ask for.

• I have some questions about new client

Does lvl 70 cap confirmed with new client?

Anti bot confirmed?

All ccbd bugs are fixed?

All quests are fixed?

All classed are balances?(pvp/pve)

All exploit bug fixed?

New content release?

We haven t any sure info and any maintenance since a long time

Why voting for a wipe before test all this "problems"?

Why voting for a wipe before be sure of playing a better version ?

Don t you think something is wrong in order to proceed?

Sorry for my bad english

• We all know that it's very likely that a wipe is gonna happen. My only concern now is when.

We haven't tested the new client yet and definitely the server won't restart before we test it, right?

That might take longer than anyone expected