Posts by Hardlock

Buenas noches, días, lo que sea, descargue el juego cuando era beta, no se si aun lo sea, bueno en todo caso, quiero volver a jugar y me encuentro con el launche al 100% pero no deja abririlo, probe la solución de descargar un launcher diferente y cuando va a abrir el juego ese programa explota, entonces supongo que no funciona ese launcher ya. deberia haber una solucion para mi problema en este momento, el launcher abierto con 100% y no carga nada y el boton de START desabilitado, agradezco una posible solución, gracias muchachos.

Descarga este Launcher y remplazalo en la carpeta del juego https://drive.google.com/file/…4MLi8XZkYBahPSVkMFSK/view

Hey,

In principle there will be more rewards for the players as for example a z32 and this kind of items that you have mentioned. The idea is to make a starter kit (BOX) called "Global Compensation Package", but we still don't know exactly the rewards that this box should contain and whether it should have any requirement to have it or not, but honestly I don't think there will be a "big requirement", just need to make sure that you've played the game before.

If this is carried out, the box will be character bound.

Hello,

This should be warned in time because, imagine that as you mention we warn and open the votes a few days after the test phase, do you think it would be fair for players to know about the reset some days ago before the official release? For what? To keep them "wasting their time"?

"But their new client is not good, so they make the vote before testing. Otherwise, people may not want a wipe."

I don't understand this point, after all until the new client is not ready, will not be released to the normal server (as official).

Hi,

The new upgrade system hasn't yet been decided how it will be, but the idea is to make it harder. In my opinion, it's complicated to remove the 100% of RNG because if not after all everyone will become +15 players and that's not the idea.

You will be able to test it when it's carried out on the test server. Before the official release of the new client + the wipe (if it happens) all systems will be implemented and tested.

Si nos dices que es por los sistemas, la verdad no es que tenga mucho sentido. Todo juego tiende a evolucionar y con el pasar del tiempo agregan,modifican o quitan cosas sin borrar a sus jugadores. Por ejemplo mi pj de dbokr vivio desde las quest repetibles, el primer upgrade hasta que se implemento el vuelo y pues cerro el servidor. Nunca hubo necesidad de borrarlo.

Ahora si el problema es que definitivamente datos importantes son incompatibles con el cifrado del nuevo cliente y es imposible o muy dificil compatibilizarlos, mejor digannos la verdad y nos ahorramls estar pendientes de una encuesta que esta decidida desde antes de su creacion.

No es por que sea incompatible. Es porque por ejemplo, imagina que se cambia el sistema de mejora y que gracias a ese cambio sea muy difícil de poder conseguir un +15 o que lleve mucho más tiempo y que lo normal sea tener una armadura +10 - +12. Eso afectaría mucho a los jugadores ya que la mayoría de ahora tienen armaduras +13 - +15 (simplemente es un ejemplo).

Lo mismo con la cash shop, la cash shop se ha cambiado completamente y ya no existe la wagu machine, solo estará la wagu machine de eventos. También habrá cambios en el sistema de crafteo, etc.

Esto es simplemente MI OPINIÓN que no va a afecta a que haya wipe o no. Como esta ahora la popularidad del juego actualmente, si no hay un wipe y simplemente se cambia de cliente y se añade el nivel 70, no creo que la popularidad que venga con el nuevo cliente y el nivel 70 se pueda mantener.

Yo te entiendo y entiendo a todas esas personas que no quieren el WIPE, tal vez sea un poco injusto porque se dijo que no habría más reinicios del servidor, pero la mayoría de las personas quieren un reinicio y tal vez sea lo mejor para el futuro de este proyecto.

Si se hace el WIPE habrán mas recompensas de las que puse en el post y seguramente eventos especiales, solo que no las he añadido porque aún no están confirmadas.

Some of you should stop thinking about exploits / bugs and think about the changes that are going to have now with the New Client.

The main reason for the wipe is because the game client will be changed, where many of the systems are going to be changed as I mentioned in the thread.

If you think that these changes wouldn't affect the players, vote that you don't want a server wipe, if you think that it would affect the players, vote yes.

In the thread I only posted the rewards that are already confirmed, but there will probably be more if the wipe happens.

Jajajaja entonces ya saben que no pueden confiar, probablemente después hagan otro Reset en el futuro, y habrán tirado su tiempo, ademas de eso jamás ha sido tomado en cuenta ninguna sugerencia de algún jugador latino, parece que nos odian,

Creo que muchos de vosotros aún no comprendéis el motivo de un posible wipe, que incluso lo va a decidir la comunidad... Lo vuelvo a repetir, el motivo de un posible WIPE es porque ahora se van a cambiar algunos sistemas gracias al nuevo cliente, se va a cambiar el sistema de mejora, de crafteo, la cash shop, el sistema de las dungeons, etc... Es simplemente por eso, no es por los BUGS (que también) pero no es el principal motivo.

Por lo que un "futuro wipe" no tendría sentido, la posibilidad del wipe es por el cambio de cliente, no por los bugs.

Pz6Ir0M.gif

Hello Dragon Ball Online Global Community,

Today, we would like to announce an important thread about the future of DBO Global. As you probably have heard, many players have been talking about a possible wipe of the server to start over again within the new client and some new changes that I will comment below.

We need you to vote on this thread about what you think about it, do you want a server wipe or not? Please read what I will comment now before you vote.

Why would there be a possible wipe?

Thanks to the new client we will be able to have more security on the client such as Anti BOT System and as you may know, some systems will change, one of the most important is the upgrade system.

Also, some exploits were fixed, although I can not promise that there will be no new exploits.

There are other reasons why it may be good to have a server wipe, but I prefer that you think about it as it is your decision, vote what you think is most convenient.

If there is a server wipe, will we have rewards?

Yes, if the wipe takes place, all of you will have the following rewards.

• If your character is level 30+ (at this stage), you will get a Level UP 30.
    • If your character is level 30+ (at this stage), you will get your class passives (Guard, dash, RP charge & Flight).
    • People who reach the maximum level (Lv 70) in less than 1 month will get some (unknown) rewards.

Others:

• All the cash points you purchased will be refunded.

Poll Duration.

The duration of the poll is 7 days.

Poll / Thread Rules.

VOTES will be counted manually, votes from accounts that has been created in the date 27th January and above won't be counted to avoid possible multi accounts. People who vote more than 1 time will be disqualified and their vote won't count.

Line.png

Reminder that all forum rules still apply here. If you want to express your opinions, please do it in a civilized way.

For me these threads looks like you guys trying to buy more time and keep community alive im sure that daneos is late and this is just next thread about same thing without any real news give us rease date, 10 days left until your meme winter 2018 ends waiting until last day or more will be mistake.

So ...

- We don't have any release date
    - We should play on a dev server to test the new client

- No information about wipe or not

A lot of lines in the post, but no valuable or new information.
    Gg Wp, keep going

Hi,

I don't specified a particular day because Daneos will not be at home and he doesn't know yet when he will return. But probably the day 20 - 23. We will confirm the day in a few days. Otherwise I would have to announce it about 3 days before the release, so it would not make any sense.

- We should play on a dev server to test the new client

Do you think it would be a good option to test the new client on the normal server? Think about it...

Hey amigos, qué tal todo? Hago este post porque tengo un problema desde anoche y es que no puedo iniciar sesión en el juego, he tratado infinidad de veces. Pongo mi usuario y contraseña, le doy start y no pasa nada, como cuando hay un problema de conexión pero no es eso porque mi internet está normal cuando juego a otros juego. Ya desinstalé y volví a instalar y nada ¿alguien sabe que podría hacer? Gracias

Hola,

Intenta mover la carpeta del juego a tu escritorio. Eso debería resolver tu problema.

IDEAS IDEAS IDEAS,

PROGRESS? NONE

Every day there's progress, we just don't publish it because everything that is being worked on the new client are things that are already working in the current client (like action house, movement system, rank battle, skill, etc etc). It would make no sense to show such kind of progress.

As for the ideas, we will work on them once the new client is finished.

About the new terrain textures, is it just me, or does the natural terrain (e.g. grass, dirt, soil and sand) look even more washed out / faded than the current (old) terrain textures?
    The mountains, cracked rocky textures and man-made terrain such as tiles etc., does look a bit better with the new textures though!

My vote would be on the old (current) sand, grass etc., textures, and then the new everything else textures :-)

Hi,

Yes, it is true that some grasses look more clear and less detailed / "empty" than the old textures.

Maybe we will do what you mentioned, or maybe we will give some kind of option so that you could choose which to use, as for example add a new download method to download the "old textures".

Thanks for your feedback!